Projektek
GINOP-6.2.3-17-2017-00034
GINOP-6.2.3-17-2017-00034
A SZAKKÉPZÉSI INTÉZMÉNYRENDSZER FEJLESZTÉSE A SZERENCSI SZAKKÉPZÉSI CENTRUMBAN
2018 | 07 | 06
Szerencsi Szakképzési Centrum
GINOP-6.2.3-17 – A SZAKKÉPZÉSI INTÉZMÉNYRENDSZER FEJLESZTÉSE A SZERENCSI SZAKKÉPZÉSI CENTRUMBAN
A KEDVEZMÉNYEZETT NEVE: SZERENCSI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
A PROJEKT CÍME: A SZAKKÉPZÉSI INTÉZMÉNYRENDSZER FEJLESZTÉSE A SZERENCSI SZAKKÉPZÉSI CENTRUMBAN
A SZERZŐDÖTT TÁMOGATÁS ÖSSZEGE: 549,82 MILLIÓ FORINT
A TÁMOGATÁS MÉRTÉKE: 100% Európai Uniós támogatással
A PROJEKT TERVEZETT BEFEJEZÉSI DÁTUMA: 2020.06.30.
A PROJEKT TÉNYLEGES BEFEJEZÉSI DÁTUMA: 2021.11.30.
A PROJEKT AZONOSÍTÓ SZÁMA: GINOP-6.2.3-17-2017-00034
A PROJEKT TARTALMÁNAK BEMUTATÁSA:
A Szerencsi Szakképzési Centrum a GINOP-6.2.3-17-2017-00034 azonosítószámú projekt keretében valósítja meg a szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztését az Európai Unió támogatásával. A beruházás az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg, a Széchenyi 2020 program keretében. Az elnyert, vissza nem térítendő támogatás összege: 549,82 Millió Ft. A támogatás intenzitása a projekt elszámolható költségeinek 100 %-a. A projekt megvalósulási időszaka: 2018. január 02. - 2020. június 30. A megvalósítás a Szerencsi Szakképzési Centrum mind a 7 tagintézményét érinti. A projekt célja hozzájárulni Magyarország és az Európai Unió azon céljához, mely szerint 10% alá kell csökkenteni a szakképzést végzettség nélküli elhagyó tanulók számát, ezzel elősegítve azok elhelyezkedését a munkaerőpiacon. A program hosszú távú célja a tanulói készségek és képességek fejlesztése. További cél a teljes intézményi rendszer átfogó fejlesztése, melybe beletartoznak a pedagógus továbbképzések és az intézményi infrastruktúra fejlesztése is. A projektnek több célcsoportja van. Elsődlegesen a Szerencsi Szakképzési Centrumban tanuló diákok és pedagógusok. Mellettük pedig a fejlesztésektől függően hol közvetett, hol közvetlen célcsoportként a szerencsi és a Szerencsi Szakképzési Centrum vonzáskörzetében élő általános iskolai diákok, illetve a szakképzéssel együttműködő helyi gazdálkodó szervezetek, tágabb értelemben pedig a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei teljes szakképzési és munkaerőpiacon megjelenő szereplők is. A projekt elsődleges célja az iskolát képzettség nélkül elhagyók számának csökkentése.
A projekt tevékenységei:
· Helyzetértékelésen alapuló fejlesztés kidolgozása az érintettek bevonásával. A helyzetértékelés a GINOP-6.2.2 felhívásban megfogalmazott szempontrendszer alapján történik.
· A helyzetelemzés során a GINOP-6.2.2 projektben megfogalmazott szakmai szempontrendszer alapján kidolgozásra került a szakképzési centrum cselekvési terve.
· A pályaorientáció fejlesztésének hatására növekedjen a Szerencsi Szakképzési Centrumhoz tartozó tagintézményeibe a jelentkezők száma. A szakember utánpótlás szempontjából fontos, hogy többen válasszák a szakmai képzést.
· Készségméréssel, kiscsoportos vagy egyéni fejlesztéssel csökkenjen a lemorzsolódás: A lemorzsolódás legfontosabb eszközének a kiscsoportos és egyéni fejlesztést tartjuk. A fejlesztésbe azokat a diákokat vonjuk be, akik a kompetencia mérésen nem teljesítették az elvárt szintet.
· Az iskola képes legyen formálni az egyéni életpályát, sikerességet: A képzés mellet erősíteni kell a nevelési feladatokat, amelyek sok esetben kompenzálják a szociális hátrányokat. Ennek különös jelentősége van a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esetében.
· Kulcs-kompetenciák fejlesztése erősödjön az iskolai rendszerű képzésben: A gazdaság igényei alapján fejleszteni kell a munkáltatók által elvárt szakmai, informatika, idegennyelvi kompetenciákat. Fontos feladat e mellett a személyes, a társas és a szociális kompetenciák fejlesztése.
· A szervezett tehetség-felismerés és tehetséggondozás javuljon az iskolában: A szakmai képzésnek is fontos feladata a tehetségek felismerése és fejlesztése.
· A példaképek alapján pozitív pályakép kialakítása a hátrányos helyzetű diákokban.
· Alakuljon ki partnerség az országos projektekkel: A helyi szakmai képzési rendszer fejlesztése során ki kell alakítani az együttműködést az országos fejlesztésekkel, annak érdekében, hogy a központilag kifejlesztett módszertanokat, mérőeszközöket alkalmazni lehessen helyi szinten is.
· Együttműködés a gazdaság szereplőivel: A szakmai képzés fejlesztésének alapja a gazdaság vezérelt szemlélet.
· A formális képzési rendszeren kívül projekt- szemléletű, élmény alapú tanulási lehetőség biztosítása: Az iskolai sikerességhez jelentősen hozzájárul a motiváció.
· Minőségirányítási rendszer szerinti, tényeken alapuló, szabályozott működés.
A projekt keretében tett kötelező vállalások
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
SZERENCSI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
SAJTÓKÖZLEMÉNY
A SZERENCSI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM „A SZAKKÉPZÉSI INTÉZMÉNYRENDSZER FEJLESZTÉSE A SZERENCSI SZAKKÉPZÉSI CENTRUMBAN” CÍMŰ PROJEKTJÉRŐL
A Szerencsi Szakképzési Centrum GINOP-6.2.3-17-2017-00034 azonosítószámú projekt keretében valósította meg a szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztését az Európai Unió támogatásával. A beruházás az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg, a Széchenyi 2020 program keretében. Az elnyert, vissza nem térítendő támogatás összege: 549,82 Millió Ft volt. A támogatás intenzitása a projekt elszámolható költségeinek 100 %-a.
A projekt megvalósításában a Szerencsi Szakképzési Centrum mind a 7 tagintézménye részt vett. A pályázat célja volt, hogy csökkenjen a szakképzést végzettség nélküli elhagyó tanulók száma, ezzel elősegítve azok elhelyezkedését a munkaerőpiacon. A program során megtörtént a tanulói készségek és képességek fejlesztése. Az intézményi rendszer átfogó fejlesztése alatt pedagógus továbbképzések és intézményi infrastruktúra fejlesztés is történt. A projektnek több célcsoportja volt, elsődlegesen a Szerencsi Szakképzési Centrumban tanuló diákok és pedagógusok. Mellettük pedig a fejlesztésektől függően hol közvetett, hol közvetlen célcsoportként a szerencsi és a Szerencsi Szakképzési Centrum vonzáskörzetében élő általános iskolai diákok, illetve a szakképzéssel együttműködő helyi gazdálkodó szervezetek, tágabb értelemben pedig a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei teljes szakképzési és munkaerőpiacon megjelenő szereplők is.
A pályázat keretében a lemorzsolódás csökkentése érdekében kis létszámú tanulócsoportos foglalkozásokat tartottak a pedagógusok, ahol az alapkészségek fejlesztése mellett többek között tanulói problémamegoldó készségfejlesztés is történt. Ennek köszönhetően a tanulók eredményei jelentős mértékben javultak.
Megvalósultak az oktatás világából a munka világába való hatékony és eredményes átlépést segítő példakép programok, az iskolában végzett sikeres diákok részvételével. Emellett a diákoknak prevenciós és kortárssegítő programokat is szerveztek. A roma tanulók számára támogatást nyújtó, az iskolai lemorzsolódás megelőzését szolgáló tevékenységek is megtörténtek.
A projekt keretében eszköz-és infrastruktúra fejlesztések valósultak meg: számítástechnikai eszközöket, szabadidős eszközöket, közösségi bútorokat sikerült beszerezni.
A Digitális Közösségi Alkotóműhely kialakítása a projekt kiemelkedő eredménye. Ebben a speciális oktatási térben projekt alapú oktatás zajlik. Az alkotóműhelyben a diákok megismerhetik és kipróbálhatják a legkorszerűbb technológiákat, többek között a programozott 3D nyomtatást, a lézervágást, a CNC megmunkálást vagy a számítógépes program alapján működő hímző- varrógépet.
A projekt lehetőséget teremtett tanórán kívüli programok szervezésére: a diákok tanulmányi kirándulásokon, színház- és múzeumlátogatásokon, valamint egyéb kulturális programokon vettek részt.
További információ: www.szerencsiszc.hu